Dag 2 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van mheenparkinistanbul - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van mheenparkinistanbul - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Ròbin

14 Mei 2014 | Turkije, Istanbul

Op dinsdag 13 mei was onze ''echte'' eerste dag in Istanbul. ''s ochtends hebben sommige van ons lessen gevolgd, en andere waren later en hebben geen lessen gevolgd. Toen iedereen er was zijn we met de bus naar het gemeente huis van deze wijk waar wij zitten gegaan. Daar ging de burgemeester van deze wijk een verhaaltje aan ons vertellen over Tuzla (wijk waar wij verblijven). Toen hij klaar was met vertellen kregen we een tasje met informatie over Tuzla, een pet en een t-shirt. Nadat we het tasje hadden gekregen liepen we een stukje over straat en langs het water. Bij het water waren echt heel veel zwerfkatten. Toen we in een soort van tuintje waren aangekomen werden we verdeeld in verschillende groepen. Elke groep kreeg zijn eigen kleur en moest verschillende kaartjes zoeken rondom het park. Daar stonden verschillende opdrachten op waar je uiteindelijk puzzelstukjes mee kon verzamelen. Ieder groepje had zijn eigen kleur puzzel. Op de puzzel stond een gebouw of iets uit Istanbul. Toen alle puzzels waren opgelost gingen we weer naar de school toe. Daar gingen we een begin maken met het project waarvoor we hier zijn. Ieder land moest iets typisch maken wat uit dat land komt. Alles moest je maken met afval. Wij zijn begonnen met het maken van een molen, een tulp, een Nederlandse vlag, klompen, en een koe. Inmiddels is de molen helemaal af. Vanavond geven wij een presentatie over wat we hebben gemaakt en krijgen we een typisch Turkse dans te zien.

Groetjes,
Ròbin.

• 14 Mei 2014 - 20:16

Papa En Mama:

Wat top dat je de blog per dag bijhoudt Ròbin!!!
    Super leuk om jullie ervaringen te lezen!!
    Komen er ook nog foto's op te staan?
    Dikke vette "Hug" van het thuisfront!!!!

• 14 Mei 2014 - 23:36

Tineke Kleuver:

Hoi Ròbin, geweldig wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat
    leuk dat we via je blog, op de hoogte blijven..Nog heel veeel plezier.
    Dikke knuffel van Opa en Oma.

• 15 Mei 2014 - 13:06

Fam Schieven:

Mooi verslag Robin, zo genieten we mee met alle dingen die jullie doen! Hartelijke groet uit Nederland aan jullie allemaal.

• 16 Mei 2014 - 09:49

Klary Docter:

Ha die Róbin ! Wat doe je dat leuk zeg, en wat fijn dat we op deze manier al wat van je belevenissen mogen horen ! Veel plezier nog en een fijne terugreis ! dikke knuf van opa en oma !!